Brev:
Ammestop og sikre mælk nok
25. maj 2011
Alder:
10 mdr.
Ammestop og sikre mælk nok
Hej Helen
Min datter på lige knap 10 måneder har fået nogle flotte tænder i både over og undermund og bider nu så meget at jeg gerne vil stoppe amningen. Hun har aldrig fået flaske og er ikke interesseret nu. Drikker fint vand af kop, tilbydes mælk af kop, men det bliver til max 1/4 dl. Indtil videre ammer jeg hende fortsat ved hendes sengetid og igen ved midnat og bider smerten i mig. Jeg er nemlig i tvivl om hun får nok mælk. Hun er heller ikke vild med skemad mere - vil spise selv med fingrene - så det er svært at proppe så meget mælk/ modermælkserstatning i maden.
Jeg kan læse mig frem til at de max må få 3/4 l mælk ila en dag, men hvad er minimum? Min datter får 2x amning (2x 200 ml???), smøreost på brødet til frokost og hver anden dag en ½ ostehaps og 1 dl modermælkserstatning i grød (½ dl x2). Hvis jeg stopper amningen helt, får hun ikke meget mælk. Og må hun overhovedet få ostehaps, da de indeholder 20 gram protein pr 100 gram? For yoghurt, tykmælk osv må de jo kun få 3,5 gram pr 100 gram.
Venlig hilsen
Lena